Takaful Ikhlas Kuasai 12% Pasaran

Kuala Lumpur : Takaful Ikhlas Bhd (Takaful IKHLAS), anak syarikat MNRB Holdings Bhd menyasarkan pendapatan sumbangan kasar takaful berjumlah RMl bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Mac 2017. 

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Ab Latiff Abu Bakar berkata, sasaran itu adalah realistik untuk dicapai melalui pengenalan produk lebih inovatif dan penambahan jumlah pemegang polisi.

“Untuk memastikan perluasan produk dan penambahan pemegang polisi, kami berhasrat menambah bilangan ejen takaful keluarga kepada 5,000 orang menjelang tahun depan daripada 3,000 ejen ketika ini,” katanya di sini.

Sehingga kini, Takaful IKHLAS menawarkan kira-kira 90 produk takaful dengan sekitar dua juta pemegang polisi di seluruh negara dan memiliki 13 cawangan di bandar utama seluruh Malaysia.

Beliau berkata, syarikat sudah berjaya meraih pendapatan sumbangan kasar takaful berjumlah RM826 juta untuk tahun kewangan berakhir 31 Mac 2015 di mana ia melebihi jumlah pendapatan tahun sebelumnya iaitu sebanyak RM769.6 juta.

“Kita sudah melepasi kutipan tahun lalu untuk tahun ini namun ia belum dapat dimuktamadkan lagi kerana tahun kewangan semasa kami belum berakhir. Apa yang dapat saya ulas adalah takaful keluarga kekal menjadi penyumbang terbesar iaitu 65 peratus manakala baki 35 peratus lagi adalah takaful am," katanya. 

Ketika ini, Takaful IKHLAS menguasai 12 peratus pasaran takaful di Malaysia dan berada pada kedudukan keempat daripada sumbangan kasar di belakang Etiqa Takaful, Takaful Malaysia dan PruBSN.

Mengenai unjuran pasaran tahun ini, Ab Latiff berkata, Takaful IKHLAS kekal optimis dengan kedudukan perniagaan pada 2016 meskipun industri takaful dijangka terus berdepan cabaran ekoran keadaan ekonomi yang kurang memberangsangkan.

Sumber : Harian Metro (15 Febuari 2016)


Jom Sertai Takaful IKHLAS.....Sekarang!!!!
In Shaa Allah...kita tak akan RUGI...

 =================================================== 
   MOHD AZHAR BIN KORDI 
 WhatsApp : 0111 - 864 8262 

 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
ONEXOX TERLAJAK JIMAT --> http://goo.gl/kncZaq
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.my
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  
 

Blogger news

Blogroll

About