Pelan Bantuan Pendidikan, Perlindungan Untuk Anak

Soalan : saya ingin menabung daripada sekarang bagi pendidikan masa depan anak, pada masa sama memberikan perlindungan takaful kepada anak saya. Apakah produk takaful yang bersesuaian dan adakah ada had usia kanak-kanak bagi pelan taklaful itu.

Jawapan : Takaful juga ada menyediakan perlindungan simpanan pendidikan demi jaminan masa depan anak. Melihat kepada situasi masa kini, pendidikan membabitkan kos yang tinggi. Justeru, takaful mengeluarkan produk yang sesuai membantu ibu bapa membuat persiapan simpanan untuk pendidikan jangka panjang.

Pelbagai insentif dan manfaat bakal dinikmati sekali gus meringankan bebanan ibu bapa menangani masalah kewangan untuk pendidikan. Ibu bapa tidak perlu runsing untuk membuat pinjaman. Di samping itu, pelindungan takaful pendidikan juga dapat membantu pelajar yang tidak dapat menyambung pelajaran meneruskan pengajian.

Takaful Ikhlas Berhad menawarkan produk IKHLAS Education Takaful Plus, iaitu pelan yang membantu pendidikan anak, pada masa sama menyediakan perlindungan seandainya anak peserta meninggal dunia atau mengalami sebarang keilatan kekal. Pelan ini bersifat tabungan dan terbuka untuk kanak-kanak berusia 30 hari sehingga 12 tahun. Tempoh matang sijil ini pula adalah fleksibel iaitu umur anak antara 18 hingga 23 tahun. Dana pendidikan yang disediakan membolehkan ibu bapa membuat simpanan setiap bulan.

Semestinya ibu bapa ingin memenuhi keperluan ketika anak yang masih bersekolah. Sehubungan itu, pelan ini memberikan manfaat pengeluaran wang tunai melalui akaun pelaburan. Pengeluaran tunai hanya boleh dikeluarkan dengan minimum selepas lima tahun penyertaan.

Bagi anak yang cemerlang dalam akademik, pelan ini turut memberi manfaat tambahan bagi setiap pencapaian dalam peperiksaan yang dinamakan Anugerah Kecemerlangan. Anugerah Kecemerlangan ini hanya akan berkuatkuasa selepas tiga tahun penyertaan.

Perancangan hendaklah dilakukan dengan sebaiknya bagi memudahkan urusan bagi masa depan. Tindakan menabung daripada awal memberikan kesan yang hanya boleh dilihat hasilnya pada masa akan datang.

Sumber : Berita Harian Ahad (27 Mac 2016)
Tulisan : Khuzama ab Rahman & Farah Adibah Mohd Apandi


Jom Sertai Takaful IKHLAS.....Sekarang!!!!
In Shaa Allah...kita tak akan RUGI...

 =================================================== 
   MOHD AZHAR BIN KORDI 
 WhatsApp : 0111 - 864 8262 

 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
ONEXOX TERLAJAK JIMAT --> http://goo.gl/kncZaq
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.my
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  
 

Blogger news

Blogroll

About